Hittegods

 

Hittegods från Stockholm-Riga-linjen:

- kontakta Tallink Siljas kundservice
 

Hittegods från Stockholm-Åbo-linjen skickas till:

Satakunnantie 17
20300 Turku

• öppet mån-fre 09.00-17.00, lör 09.00-13.00
• tel: +358 600 03391 (1.97 €/min)
• fax: +358 600 14108 (1.99 €/fax)
Tjänstenummer i Sverige: 0900-1090909 (20 kr/min)
www.hittegods.com
 

Hittegods från Stockholm-Helsingfors/Tallinn- och Helsingfors-Tallinn-linjerna skickas till:

Mäkelänkatu 56
00510 Helsinki

• öppet mån-fre 09.00-17.00, lör 09:00-13:00
• tel: +358 600 41 006 (1.97 €/min)
• fax: +358 600 14108 (1.99€/fax)
Tjänstenummer i Sverige: 0900-1090909 (20 kr/min)
www.hittegods.com

 

Vi rekommenderar att skicka en förfrågan via e-post till Finlands Hittegodsservice via hittegodsförfrågan: www.hittegods.com. Förfrågan via e-post kostar 5 euro och betalas i samband med förfrågan.
 

Anslutningsbussar:

För borttappade saker på anslutningsbussarna ansvarar bussbolaget. Kontakta Ellenius Buss på info@elleniusbuss.se och döp mailet till "hittegods".
 

Hotell:

- kontakta hotellet i fråga
 

Terminaler:

Helsingfors, Olympiaterminalen, www.hittegods.com
Helsinki, Västra hamnen 1 och 2, www.hittegods.com
Åbo, Silja terminalen, www.hittegods.com
Tallinn, D-terminalen, läs mer
Riga, förfrågningar till nummer +371 67099700
Stockholm, Värtahamnen, förfrågningar till nummer +46 10 470 32 26
 
Kvarglömda saker förvaras högst 1 månad! Varor som omfattas av importrestriktioner så som alkohol och tobak återfås ej på grund av tullregler.
Rederiet ansvarar ej för värdeföremål som förvaras i hytten. Vi rekommenderar att dessa deponeras i fartygets information.