Ändra eller avboka din resa

 

FRI Ombokning på resor

Vi vill ge dig flexibilitet när du planerar din resa med oss. Du kan därför boka om din resa till ett senare tillfälle. Detta gäller för både redan bokade resor och nya bokningar med avresa fram till 31 maj 2020. Bokningarna kan ändras utan kostnad fram till 24 timmar innan avresa*.

*Villkor för ombokningar från och med 12 mars 2020.
 
  • Om du ändrar en bokning med avresa senast 31 maj till avresa i maj, september, oktober eller november 2020, kan du utan kostnad boka om till en likvärdig resa
  • Om du ändrar en bokning med avresa senast 31 maj till avresa i juni, juli, augusti eller december, så betalar du endast prisskillnaden som uppstår i och med högre priser under högsäsongen
  • Gäller ej specialkryssningar och vissa gruppresor
  • Följande ändringar är inte möjliga att göra själv online utan görs endast via kundservice www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Club One-poäng
Är du Club One-medlem ska du inte behöva tänka på om dina poäng snart går ut, vi har beslutat att inga poäng kommer förfalla 12.3 2020-30.9 2020. Med en utökad giltighetsperiod hoppas vi att du kan använda poängen när du bokar bonusresor, uppgraderingar på hotell eller när du gör inköp i Tallinks webbshop även efter det att den vanliga perioden på 24 månader har passerat. Du behåller även din medlemsnivå. Om din nivå har ett slutdatum mellan 12.3 – 29.9 2020, förlängs den till 30.9 2020. Om din nivå gått ut i början av perioden, återställs din medlemsnivå inom kort. Uppgraderingar sker som vanligt.

Klicka här för att komma till startsidan

Ändra din resa

Du kan göra vissa ändringar i din redan bokade resa online genom knappen "MIN BOKNING" i menyn, eller via länken du fått i mail när du bokat din resa. Online kan du ändra:
 
  • Avresedatum, avgångstid och rutt (i mån av plats)
  • Viss passagerarinformation som namn/personnummer/kontaktuppgifter
  • Lägga till måltider

Övriga ändringar, som lägga till resenärer m.m. kan göras:
 
  • över telefon via vår kundtjänst
  • genom att besöka en av terminalerna eller den resebyrå där du gjort bokningen
  • via vår chattjänst, här kan du t ex ändra passagerarinformation samt fordonets registreringsnummer
Observera att du inte kan avboka din resa i chatten

Samtliga kryssningar och enkelresor med Shuttle-fartygen mellan Helsingfors-Tallinn bokade via vår onlinebokning eller hos Tallink & Silja Lines kundtjänst är i viss mån möjliga att ändra via ändringslänken i e-postbekräftelsen.
 


Avbokning

Bokningen går endast att avboka:
 
Eventuella ändrings-, och avbokningskostnader debiteras enligt våra betalnings-, ändrings- och avbokningsregler.