Arkiv pressmeddelanden

Här samlar vi våra äldre pressmeddelanden. För de nyaste se vårt pressrum.

AS Tallink Grupp statistics for September 2017 and the third quarter of the 2017 financial year

Summerburst och Tallink bjuder på unik DJ-kryssning till Tallinn

Sveriges främsta partyfestival Summerburst och Tallink gör gemensam sak och bjuder in till den första gemensamma DJ-kryssningen Garden Stage Cruise till Tallinn den 6 oktober. Med på kryssningen är inga mindre än Otto Knows, Vigiland, Swanky Tunes, Broiler, Morten, Salvatore Ganacci, Sylvain Armand, Adrian Lux och Samin Adjoudani.

Summerburst och Tallink bjuder på unik DJ-kryssning till Tallinn

”Happy Hours” lockar svenskar till Tallinn och Riga

Allt fler svenskar får upp ögonen för Tallinn,  Riga och Östersjökryssningar; Med hjälp av Tallinks nya koncept ”Happy Hours” tänker bolaget locka ännu fler att upptäcka de trendiga städerna på andra sidan Östersjön och inte minst det enkla, bekymmersfria sättet att kryssa. Konceptet har tagits fram av Scholz & Friends för att lyfta enkelheten och glädjen i produkten samtidigt som Tallink tar ytterligare ett steg i att stärka varumärket. Det nya byråsamarbetet inleddes i somras. Happy Hours är ett långsiktigt koncept i det nya samarbetet som lanseras idag.

Ny uppfräschad look för varumärkena Tallink och Silja Line

AS Tallink Grupp presenterar idag en ny och uppfräschad visuell identitet för sina två varumärken Tallink och Silja Line. Framtagandet av den nya visuella identiteten för respektive varumärke har föregåtts av ett omfattande analysarbete i samarbete med den svenska varumärkesbyrån Happy F&B. Målsättning är att uppgradera och modernisera identiteten för att hålla jämna steg med konsumenternas förändrade behov och förväntningar.

Passagerarrekord för Tallink

Under juli månad i år slog Tallink Grupp nytt rekord då rederiet transporterade sammanlagt 1,2 miljoner passagerare på samtliga rutter vilket är det högst uppmäta passagerartalet för en månad i rederiets historia. Även rutterna mellan Sverige och Estland samt mellan Sverige och Lettland har slagit rekord i juli.

Tallink tar kål på myten om Tallinn tillsammans med VICE

I sin andra videocontentsatsning med mediehuset VICE väljs influencers och kändisar bort för att istället ge plats åt lokal och intern talang. – Vi ville göra något nytt och äkta för att visa en något annorlunda sida av Tallinn. Tack vare våra kollegor och goda kontakter i Tallinn får vi oftast en annan, mer nyanserad och spännande bild av staden än många vanliga besökare kanske får. Detta vill vi dela med oss av via dessa härliga videoproduktioner, säger Janis Pavuls, Kommunikationsdirektör på Tallink Sverige.   Rederiet presenterar nu en miniserie i tre delar med fokus på de oväntade sidorna av Tallinn.

AS Tallink Grupp statistics for June 2017 and the second quarter of the 2017 financial year.

Tallink utökar kapaciteten ombord på Regal Star

Strax före midsommar kommer fraktfartyget Regal Star, som trafikerar mellan Estland och Sverige, att renoveras och får då ytterligare hyttkapacitet ombord. - Målet är att öka standarden och bekvämligheten för de lastbilsförare som åker med fartyget, säger Tarvi-Carlos Tuulik, teknisk direktör på Tallink.

Förstärkt ID-kontroll för resor till och från Estland

Från och med torsdag den 15 juni till årets slut kommer kontrollen av ID-handlingar att skärpas vid Tallinks incheckningsdiskar för resor till Tallinn. ID-kontroller kommer även att genomföras vid ombordstigning. Anledningen till denna tillfälliga, extra säkerhetsåtgärd är kopplad till Estlands ordförandeskap i EU under de kommande sex månaderna.