Hur du kompletterar din bokning med ID/Passuppgifter

För att komplettera uppgifterna för dig och eventuellt för andra passagerare i din bokning, gå in på Tallink & Silja Lines hemsida och uppdatera informationen under "Min bokning". Se exemplet nedan på hur du kan gå till väga för att komplettera uppgifterna. Observera att exemplet visar hur detta görs på en dator, men det går lika bra att uppdatera informationen via hemsidan i mobil.

Gör så här för att logga in på "Min bokning"
Gå till www.tallinksilja.se (öppnas i nytt fönster)
Klicka på "Min bokning" i den övre delen av sidan. Fyll i bokningsnummer samt kontrollnummer, se nedan.
Denna information hittar du i din bokningsbekräftelse som du fick som ett PDF-dokument i din e-post när du gjorde din bokning.



Här behöver du komplettera uppgifterna med antingen pass- eller nationellt ID-kortsinformation för varje passagerare. Vänligen observera att endast pass eller nationellt ID-kort utfärdat av polis är godkända resehandlingar för inresa till Riga, Lettland.

Gör så här för att komplettera Passagerarinfo
 
  • Scrolla ned för att komma till avsnittet "Passagerarinfo".
  • Under Resehandling, välj Nationellt ID-kort eller Pass. Fyll sedan i de tre tillhörande fälten Resehandlingsnummer, Giltighetstid och Utfärdandeland.
  • Upprepa för varje passagerare som finns med i bokningen..
  • Uppgifterna sparas automatiskt efter införande.




Kontrollera att dina uppgifter är korrekt sparade genom att gå tillbaka in i "Min bokning" och kontrollera att fälten är korrekt ifyllda.
Har du några frågor om hur du kompletterar uppgifterna så gå det bra att kontakta Tallink & Silja Lines kundservice.

Läs mer om resehandlingar